TRÄDGÅRDSTIPS

Det är nu onsdag igen och ett tips väntar er. denna gång handlar det om trädgård, precis som jag skrev förra veckan. och om jag ska vara helt ärliga med er, så är inte det mitt favvo område precis. Men jag tänkte att ni läsare kankse tycker det är superspännande och redan har planer på att starat en blomäffär? vad vet jag ;)


Trädgård är ett avgränsat område där man kan plantera vilka växter man vill, det enda som styr är klimatet och plånboken såklart.om man väl har en trådgård är det väldigt viktigt att sköta om den, annars dör den vilket inte är speciellt kul. och för att det inte ska inträffa tänkte jag ge er några små och personliga tips. till att börja med ska ni få en sann och en falska sak som ksa få er att sluta fundera!


Falskt: för er som fortfarande tror att det kan växa hamburgare om man planterar ett hamburgerfrö från brödet har jätte fel. dags att inse att det bara var ett skämt man drog när man var liten



 

Sant: man behöver inte vattna blommerna som är utomhus om det redan regnar, det är bara pippi som gör det och vi behöver inte härmas!



 

När jag ändå är inne på vatten så kändes det onödigt att byta samtalsämne så jag fortsätter. om det nu skulle råka vara så att din vattenkran gått sönder eller att du känner att det är för dyrt med vatten, så kan du alltid grina över din växt. En annan sak som är bra är att snacka med din blomma!

som avslutning på dettta lärorika inlägg vill jag påminna om att det är alla<3´s-dag på lördag, dont forget!! hareeee göttans

mimmiS

Kommentarer
Postat av: Sara

alltså mimmi, du är bara alldeles för klockren!! hahahaha, sötnos!

2009-02-12 @ 10:23:10
Postat av: jasmine the one and only

jag som verkligen trodde på det där med hamburgarna även fast det smakar skit:( kan du ge mat-tips nästa vecka?

2009-02-13 @ 19:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0