EN MÅNAD NÄSTAN, AWWW

om en månad och en dag sitter jag och min kära kusse på planet för att se storbritannien in real life. jajamen, den 18 juni drar vi. wow, det är inte lång tid alls! det är 4 lördagar bara. tänker man så, äre ju tametusan ingen tid alls. så så kan vi inte tänka, jag måste ju hinna packa också!
vi ska iallafall till södra england. till en lite stad som kallas för torquay. jag kan inte uttala det, men skulle hemskt gärna vilja kunna. men jag hoppas jag lär mig det snarast! sa jag att det var en språkresa vi skulle på? det innebär ju skola. nån timme om dagen. vilken pluggis jag är, väljer att gå i skolan på sommarn. vad sjutton äre med mig! men resten överväger nog det, så det ska inte bli några problem. jag har nämligen hört att man sover sig igenom lektionerna, och det är jag as as as bra på :) just ja, 8 juli anländer vi i sverige igen. det är då ni ska stå med välkommen hem-skyltar osånt! men vi kan ta mer om det sen!  ;););)


Om Torquay

Grevskapet Devon, i sydvästra England, är med sina palmer och tropiska växter Englands svar på Franska Rivieran.

Torquay är ett av de mest populära resmålen i landet, även för britterna själva. Här råder en kontinental atmosfär och ett underbart klimat; en perfekt miljö för en språkresa.
Torquay är en stad med anrik historia och byggdes en gång upp runt klostret Torre Abbey. Strax utanför staden ligger Compton Castle, ett av de äldsta och finaste slotten i England. Man kan även besöka Kent's Cavern, en uråldrig grotta med märkvärdiga droppstensformationer. Grottan användes av människor redan för 100 000 år sedan.




Antal invånare: Ca 55. 000
Läge: Sydkusten, ca 30 mil från London
Att göra: vattensporter, Blue reef aquarium, bowling
Shopping: bra shoppingmöjligheter
Busskort: ca 200kr/vecka

så nu vet ni det också, ni har ju undrat aslänge  vad det kostar att åka buss osånt, så nu har ni svaren där ovan! PERFA:D:D hihihi

peace


Kommentarer
Postat av: Anna

Längtaaaar!! :D:D Puss

2009-05-17 @ 20:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0